Τα χέρια του ανθρώπινου δυναμικού

Συγγραφέας
Katie Dancey-Downs

Ένα φάσμα φωτεινών χρωμάτων κοσμεί το εργοστάσιο, με glitter να πλημμυρίζει τους πάγκους εργασίας. Πολυάσχολα χέρια προσθέτουν μπλε, πασπαλίζουν κίτρινο και ροζ, πατούν και περιστρέφουν και τελικά δημιουργείται η βόμβα μπανιέρας Intergalactic. Σε ένα άλλο δωμάτιο, ένα αρωματισμένο με καραμέλα υγρό χύνεται σε ένα καλούπι, έτοιμο να μεταμορφωθεί στο σαπούνι Honey I Washed The Kids.

Όταν πρόκειται για την παραγωγή της Lush, οι άνθρωποι είναι το επίκεντρο, και η λέξη «χειροποίητο» έχει σημασία από πίσω της. Για μια επιχείρηση που τροφοδοτείται από ανθρώπους, οι περιορισμοί στην ελεύθερη κυκλοφορία απειλούν να περιορίσουν την ίδια την επιχείρηση, καθώς τα σύνορα χαράσσονται γύρω από ανθρώπους με ζωτικής σημασίας εμπειρογνωμοσύνη.


Το Ηνωμένο Βασίλειο φιλοξενεί 133.250 κατασκευαστικές εταιρείες, και η Lush είναι μία από τους μεγαλύτερους εργοδότες - στους κορυφαίους 220 σύμφωνα με το EEF, την οργάνωση των κατασκευαστών.


Οι άνθρωποι που κατασκευάζουν τα προϊόντα, οι δημιουργοί μας, «μαγειρεύουν» τα πάντα, από μπάρες αφρού και αφρόλουτρα μέχρι και φρέσκα προϊόντα αποκλειστικά διαθέσιμα στην Κουζίνα της Lush, υποστηρίζοντας ταυτόχρονα παγκόσμιες ομάδες. Περίπου 1.000 υπάλληλοι 40 εθνικοτήτων αποτελούν την ομάδα παραγωγής της Lush του Ηνωμένου Βασιλείου. Όταν οι μυστικές συνταγές για το Snow Fairy και το Golden Wonder ξαναδημιουργούνται τα Χριστούγεννα, χρειάζονται περισσότερα χέρια για να επιτευχθεί το έργο αυτό. Πραγματοποιείται μια τεράστια προσπάθεια προσλήψεων και περίπου 2.500 εργαζόμενοι βρίσκονται στα εργοστάσια του Ηνωμένου Βασιλείου.


Φρεσκάδα, σε παγκόσμιο επίπεδο.


Ο κόσμος βρίσκεται στα χέρια των κατασκευαστών της Lush και οι δεξιότητές τους τους οδηγούν οπουδήποτε χρειάζεται. Αυτό θα μπορούσε να σημαίνει εκπαίδευση, δημιουργία νέου εργοστασίου ή παρακολούθηση εκδηλώσεων.


Με αυτό το σκεπτικό, κάποιοι κατασκευαστές βρίσκουν μια νέα κατοικία στο Ντίσελντορφ και το Ζάγκρεμπ, για να βοηθήσουν στην προμήθεια φρέσκων τοπικών προϊόντων στην Ευρωπαϊκή αγορά και στη συνέχεια στη μείωση του αποτυπώματος του άνθρακα.


Καθώς το νέο προσωπικό εκπαιδεύεται και δημιουργούνται νέες μονάδες, η τεχνογνωσία είναι ιδιαίτερα περιζήτητη. Ο Jason Muller, ο παγκόσμιος διευθυντής παραγωγής της Lush, λέει: «Είναι εύκολο να βρεθεί ένα κτίριο κι είναι εύκολο να το εγκαταστήσουμε. Αυτό που δεν είναι εύκολο είναι να βρεθούν οι ομάδες να το κάνουν, το άρτια καταρτισμένο προσωπικό και η διοίκηση. Ως εκ τούτου, όλη η επιχείρησή μας κινείται γύρω από το προσωπικό - αυτό είναι το μεγαλύτερο πλεονέκτημά μας.»


Η εστίαση στους ανθρώπους σημαίνει ότι οι πόρτες ανοίγουν σε παγκόσμιες ευκαιρίες και το προσωπικό μπορεί να κατανοήσει καλύτερα τον κόσμο. Ο Jason λέει: «Αυτό επιτρέπει στους εκπαιδευμένους κατασκευαστές να έχουν τη δυνατότητα να ταξιδεύουν και να εκπαιδεύουν άλλες ομάδες σε όλο τον κόσμο. Μπορούν να μεταφερθούν σε άλλες χώρες εάν το επιθυμούν.»


Με την απειλή της ελεύθερης κυκλοφορίας, όλα αυτά θα μπορούσαν να αλλάξουν. Περίπου το 56% του προσωπικού παραγωγής της Lush στο Ηνωμένο Βασίλειο δεν είναι από την Βρετανία. Όλοι αυτοί, συμπεριλαμβανομένου του βρετανικού προσωπικού, θα μπορούσαν να επηρεαστούν από ό, τι ενδέχεται να προκύψει με τις διαπραγματεύσεις του Brexit.


Γιατί χειροποίητα;


Ο Jason εξηγεί πώς μια χειροποίητη διαδικασία κατασκευής κάνει διαφορά στην ικανοποίηση που προκύπτει από την εργασία: «Αν μαγειρεύατε ένα γεύμα στο σπίτι, νομίζω ότι δημιουργείται ένα πολύ πιο ευχάριστο συναίσθημα όσον αφορά την προετοιμασία του, την προσφορά και τη δοκιμή του - το ίδιο συμβαίνει με την παραγωγή. Εάν ήταν αυτοματοποιημένη, κι αν η μοναδική ασχολία ήταν το να πιέζουμε μερικά κουμπιά, δεν νομίζω ότι θα υπήρχε το ίδιο συναίσθημα.»


Η μεταφορά σχετικά με τη κουζίνα βρίσκεται βαθιά στις ρίζες της Lush. Παλαιότερα όταν τα προϊόντα εφευρέθηκαν αρχικά, όλα πραγματοποιούνταν σε μικρή κλίμακα. Τα μόνα διαθέσιμα εργαλεία ήταν αυτά που βρίσκονταν στα ντουλάπια της κουζίνας. Αυτή η αρχή έχει πάρει μεγαλύτερες διαστάσεις και τα μηχανήματα μικρής κλίμακας που χρησιμοποιούνται εξακολουθούν να είναι ως επί το πλείστον εξοπλισμός εστίασης.


Χρησιμοποιούνται ελάχιστα μηχανήματα, επιτρέποντας στους ανθρώπους να αναπτύξουν νέες δεξιότητες και να χαράξουν τη δική τους σταδιοδρομία. Επιπλέον, απασχολώντας ένα μεγάλο εύρος ανθρώπων έχει ως αποτέλεσμα μια φρέσκια ματιά, νέες ιδέες και μια ολόκληρη ποικιλία απόψεων - αυτό είναι κάτι που δεν μπορούμε να πάρουμε από τις μηχανές.


Με τους ανθρώπους να αναλαμβάνουν τον κεντρικό ρόλο και τα μηχανήματα να παρέχουν μόνο υποστηρικτικό ρόλο, το προσωπικό έχει μια σύνδεση με το προϊόν και οι ποιοτικοί έλεγχοι διεξάγονται από ανθρώπινα μάτια. Το αυτοκόλλητο με το πρόσωπο του κατασκευαστή πάνω σε ένα τελικό προϊόν φέρει κάτι περισσότερο από έναν κωδικό παρτίδας - είναι μια σφραγίδα της έγκρισης, ένα σημάδι υπερηφάνειας πάνω στο έργο του κατασκευαστή.


Για τα μηχανήματα τα σύνορα δεν έχουν καμία σημασία . Η εύρεση των σωστών ανθρώπων και η σύμπραξή τους όμως, είναι μια εντελώς διαφορετική ιστορία.